Hello.Do Follow Me? Back To Dashboard? Nice To Meet You.Visit Here Again =3
! ✿Vertical Truth of 'Islam'✿ !: Hanya Khilafah Saja, Sistem Pemerintahan Islam Yang Wajib Diperjuangkan

Hanya Khilafah Saja, Sistem Pemerintahan Islam Yang Wajib Diperjuangkan



Mesir

Seiring dengan pembukaan pintu pencalonan untuk pilihan raya presiden di Mesir, selepas tumbangnya presiden diktator, ramai orang dari kaum Muslim segera berusaha masuk dalam kancah persaingan merebut jawatan presiden.

Untuk jabatan itu sebahagian orang yang mempunyai niat yang baik, maju dan terus maju untuk merebut jawatan itu. Begitu pula banyak orang yang tidak mempunyai niat baik, terutama semua bekas orang rejim lama yang bekerja bersama dan di bawah payung rejim diktator lama.

Mereka berkongsi dengan rejim lama dalam semua aksi-aksinya untuk menghancurkan Islam dan kaum Muslim dan menundukkan Mesir dan menggadaikannya untuk melaksanakan rencana-rencana Amerika dan Yahudi. Kami mengarahkan kenyataan ini untuk membebaskan diri di hadapan Allah SWT dan sebagai alasan kepada Allah SWT atas dosa yang dilakukan oleh calon-calon semuanya, baik mereka yang menawarkan diri mereka kepada warga Mesir sebagai seorang aktivis "Islami" atau yang bukan. Demikian juga kenyataan ini kami sampaikan kepada seluruh umat kami yang mulia di bumi Mesir al-Kinanah, yang kepada calon-calon itu, mereka gantungkan harapan mereka tentang penerapan syariah Allah dan harapan mereka akan kehidupan yang mulia dan bermaruah serta tentang keadilan yang meliputi seluruh bumi al -Kinanah.

Wahai kaum muslimin, wahai warga Mesir al-Kinanah:

Allah SWT berfirman di dalam al-Quran al-Karim:
Pada hari ini orang-orang kafir telah putus asa untuk (mengalahkan) agamamu, sebab itu janganlah kamu takut kepada mereka dan takutlah kepada-Ku. Pada hari ini telah Kusempurnakan untuk kamu agamamu, dan telah Ku-cukupkan kepadamu nikmat-Ku, dan telah Ku-redhai Islam itu jadi agama bagimu. (Surah al-Maidah [5]: 3)

Allah SWT berfirman:
Dan Kami turunkan kepadamu al-Kitab (Al-Quran) untuk menjelaskan segala sesuatu dan petunjuk serta rahmat dan khabar gembira bagi orang-orang yang berserah diri. (Surah an-Nahl [16]: 89)

Allah SWT juga berfirman:
Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah swt, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir. (Surah al-Maidah [5]: 44)

Rasulullah SAW bersabda:
Dahulu Bani Israel urusan mereka dipelihara oleh para nabi. Setiap kali seorang nabi meninggal digantikan oleh nabi dan tidak ada nabi setelahku. Akan tetapi akan ada para khalifah dan mereka itu banyak. Mereka (para sahabat) berkata: "lalu apa yang engkau perintahkan kepada kami?" Rasul bersabda: "penuhilah baiat yang pertama lalu yang pertama dan beri mereka hak mereka. Sesungguhnya Allah meminta pertanggungjawaban mereka atas pemeliharan mereka.

Rasulullah SAW bersabda:
Siapa saja yang melepaskan tangan dari ketaatan nescaya ia menjumpai Allah pada Hari Kiamat kelak tanpa mempunyai hujah. Dan siapa saja yang mati sementara di pundaknya tidak ada baiat, maka ia mati seperti kematian jahiliyah.

Rasulullah SAW juga bersabda:
Jika dibaiat dua orang khalifah maka bunuhlah yang terakhir dari keduanya.

Rasulullah SAW bersabda:
Siapa saja yang mendatangi kalian sementara urusan kalian berhimpun atas satu orang laki-laki, orang yang datang itu ingin mencerai-beraikan persatuan kamu dan memecah-belah jamaah kalian maka penggallah lehernya siapapun dia

khilafah
Jadi hukum syara' yang ada adalah wajibnya mengangkat seorang khalifah untuk kaum muslim dan wajibnya kaum muslim mempunyai satu negara iaitu Daulah Khilafah sebuah Negara Islam Global. Penguatkuasaan sistem pemerintahan di atas asas inilah yang diketahui oleh kaum muslim dalam tempoh lebih dari seribu tiga ratus tahun. 

Dan itulah yang diberitagembirakan oleh Rasulullah SAW ketika Baginda bersabda:
Kemudian ada Khilafah yang berjalan di atas manhaj kenabian.

Lalu apakah setelah semua kesempurnaan di dalam Islam kita akan berjalan sebagai haiwan-haiwan ternak menuju sistem pemerintahan demokrasi barat yang rosak buatan manusia dan kita meninggalkan perkara agung yang diperintahkan oleh Allah untuk menghimpun umat Islam di dalam satu negara di bawah satu sistem pemerintahan, agar hal itu dibiarkan mengikuti hawa nafsu dan pandangan dan pertentangan kepentingan antara manusia?

Wahai kaum Muslim, wahai warga Mesir al-Kinanah:

Wajibnya penguatkuasaan Khilafah dan perjuangan untuk mewujudkannya mempunyai perkara yang sudah ma'lumun minad din bidh dharurah. Sedangkan sistem pemerintahan lain, terutama sistem republik yang memerintah bumi al-Kinanah sekarang, dan yang manusia bersaing untuk memimpinnya, maka itu adalah sistem kufur yang dibina di atas selain akidah Islamiyah. Sebab dia dibina diatas asas akidah kapitalisme, akidah sekularisme, pemisahan agama dari kehidupan. 

Jadi sistem republik itu merupakan sistem yang tegak di atas undang-undang rakyat untuk diri mereka sendiri. Rakyat adalah pemilik kedaulatan dalam membuat undang-undang dan peraturan melalui suara majoriti tanpa mengira apakah halal atau haram. Legalitas dalam sistem ini adalah apa yang diputuskan oleh majoriti dari rakyat. 

Oleh kerana itu disebut "sistem republik", baik republik parlimen di mana kuasa pemerintahan ada pada perdana menteri dan bukan menjadi milik presiden; ataupun republik presiden di mana presiden mempunyai kuasa pemerintahan, bukan perdana menteri, atau campuran antara presiden dan perdana menteri sesuai kuasa yang mereka hadkan ... Kerana itu, sistem republik itu merupakan sistem yang tidak memerintah sesuai dengan apa yang telah diturunkan oleh Allah sehingga sistem republik itu merupakan sistem kufur. Kaum muslim haram mengambilnya sebagaimana juga haram menjaganya meski hanya sebentar. Lalu untuk apa kita berupaya untuk menduduki jawatan itu! 

Allah SWT berfirman:
Maka demi Tuhanmu, mereka (pada hakikatnya) tidak beriman hingga mereka menjadikan kamu hakim dalam perkara yang mereka perselisihkan, kemudian mereka tidak merasa keberatan dalam hati mereka terhadap putusan yang kamu berikan, dan mereka menerima dengan sepenuhnya. (Surah an-Nisa '[4]: 65)

Allah SWT berfirman:
Dan hendaklah kamu memutuskan perkara di antara mereka menurut apa yang diturunkan oleh Allah, dan janganlah kamu mengikuti hawa nafsu mereka. Dan berhati-hatilah kamu terhadap mereka, supaya mereka tidak memalingkan kamu dari sebahagian apa yang telah diturunkan Allah kepadamu. Jika mereka berpaling (dari hukum yang telah diturunkan oleh Allah), maka ketahuilah bahawa sesungguhnya Allah menghendaki akan menimpakan musibah kepada mereka disebabkan sebahagian dosa-dosa mereka. Dan sesungguhnya kebanyakan manusia adalah orang-orang yang fasik. (Surah al-Maidah [5]: 49)

Dan sesungguhnya mereka hampir memalingkan kamu dari apa yang telah Kami wahyukan kepadamu, agar kamu membuat yang lain secara bohong terhadap Kami; dan kalau sudah begitu tentulah mereka mengambil kamu jadi sahabat yang setia. Dan kalau Kami tidak memperkuat (hati) mu, nescaya kamu hampir-hampir condong sedikit kepada mereka, (Surah al-Isra '[17]: 73-74)

Wahai kaum muslim, wahai warga Mesir al-Kinanah:

Sistem republik ini adalah sistem sekular demokratik, meski menggunakan serba sedikit tentang Islam atau memakai rujukan islami seperti yang mereka ceritakan hari ini seraya menyembunyikan wajah celanya. Disamping itu, sistem itu sendiri adalah sistem sama yang menimpakan bencana kepada anda selama lebih dari enam puluh tahun, bahkan menjerumuskan semua orang yang hidup di negeri kaum muslim ke jurang kerendahan, kehinaan dan ketundukan kepada barat kafir melalui tangan para agen dan presiden republik ini.

Wahai kaum muslim, wahai warga Mesir al-Kinanah:

Sesungguhnya Khilafah adalah sistem pemerintahan di dalam Islam yang disyariatkan oleh Tuhan Aemesta alam. Kaum Muslim tidak mengenal selainnya. Kaum Muslim tidak menyimpang darinya sedikitpun. Khilafah itu merupakan jalan satu-satunya untuk menerapkan syariah Allah secara sempurna dan menyeluruh di dalam kehidupan. Dengan Khilafah Islam boleh dilaksanakan sebagai dakwah ke seluruh dunia dengan dakwah dan jihad. Khilafah merupakan jalan satu-satunya untuk mewujudkan kesatuan kaum Muslim, kemuliaan, kekuatan dan meluasnya keadilan di tengah-tengah mereka dan di tengah-tengah seluruh manusia.

Kepada hal itulah, Hizbut Tahrir menyeru anda untuk berjuang bersamanya demi tegaknya Khilafah dan demi meraih keredhaan Allah di dunia dan akhirat. Hizbut Tahrir memberi amaran kepada anda dari konspirasi terhadap anda untuk menipu anda yang dilakukan oleh rejim yang belum tumbang bahkan mengepung revolusi. Dan jadikanlah revolusi ini sebagai revolusi yang sampai pada tegaknya al-Khilafah.

Maka barangsiapa yang mengikut petunjuk-Ku, ia tidak akan sesat dan tidak akan celaka. Dan barangsiapa berpaling dari peringatan-Ku, maka sesungguhnya baginya penghidupan yang sempit, dan Kami akan menghimpunkannya pada hari kiamat dalam keadaan buta ". (QS Thaha [20]: 123-124)


Sumber :http://hizbut-tahrir.or.id/2012/04/03/hanya-al-khilafah-saja-sistem-pemerintahan-dalam-islam-yang-wajib-diperjuangkan/

My Love Reader's,
Aik Baca Sahaja ? Bagilah Respon Untuk Archive ni Sikit :)

0 comments:

 
All Right Reserved To Me.Full Edit By NabilaMedan.